Ägare

En het sommarkväll med middag i trädgården och det luktar kattkiss från rabatterna. En mysig sommarpromenad i gräset och man trampar i en stinkande hundlort. En seg dag framför TVn och man blir störd av en upphakande papegoja som säger "hello" var tredje sekund. För stunden tar jag ut mina aggressioner på kattjäveln, på hundskrället och på papegojskiten, men det är egentligen deras ägare man borde slå på fingrarna. Jag har faktiskt kommit till den punkt då jag funderar på att ringa störningsjouren. Jag har spanat på dessa djur som härjar kring mitt gårdsområde och jag har klurat ut vem de tillhör. Och snart, mycket snart har jag nått bristningsgränsen. Jag gjorde ett test för inte så länge sen för att se hur mycket tant jag var. Jag låg inte ens i riskzonen. Det här kanske höjer ribban.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0