Frågelådan

Jag jobbar i en liten dansk skitbutik i en liten stockholmsförort med de största idioterna till kunder i hela Sverige.
Mitt jobb består av att expediera, plocka varor, lämna ut möbler och svara på enkla frågor som var hittar jag påslakanen?
Det är ett relativt enkelt arbete som ger mig lite extrainkomst i månaden och så här i kristider borde jag inte klaga. Men jag hatar det! Och allra mest på grund av våra kunder. Många inlägg i den här bloggen kommer att handla om dem. Just det här handlar om hur otroligt intelligenta frågor de ställer. Varför finns inte den här handuken i ljusgrått, varför passar inte de här gardinerna i mitt vardagsrum, om en säng kostar 1500 vad kostar då två, varför kommer det här kaffekoppssetet i fyra? Jo kära kunder det ska jag berätta för er för att det är JAG som har bestämt färgtavlan på alla handdukar, jag vet EXAKT hur det ser ut hemma hos er och eftersom 1500 plus 1500 blir 4 så kommer kaffekoppssetet i det antalet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0