Strypsjuka - en epidemi

Jag får krupp! Irritationen bubblar i mig som ett nyss nybryggt Soda Stream-vatten. Det kliar i hela kroppen och jag känner mig stridslysten. Käkarna spänns och ögonen knips ihop till springor knappt större än två synålsögon.
Jag har precis upplevt en vardagsaggression. Utan förvarning och ibland utan reson. Men tyst och timid som man är sväljer man sin frustration, blundar för verkligheten och går hem och ventilerar till sin respektive.

En vardagsaggression behöver inte alls vara något stort eller betydelsefullt. Faktum är att det oftast är en petitess, en småsak, men en jävligt irriterande småsak. Lite som en ryggklåda som man inte når och när man väl gör det börjar det banne mig klia över hela ryggen.
Missförstå mig rätt här gott folk. Jag är inte en arg människa. Kanske lite bitter, lite cynisk, men jag vet att jag inte är ensam om dessa irritationsmoment.

Vid det här laget borde ni förstå att denna blogg är tillägnad vardagsaggressionerna. En avlastning för våra respektive och förhoppningsvis ett gott skratt för de som tittar in här och kanske känner igen sig.

Kommentarer
Postat av: Sara och Sofia

Oh, detta ser vi fram emot! Vi sitter här i Skultorp och längtar tills kvällens robinson börjar..

2009-05-02 @ 16:54:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0