Rotsystem

På senaste tiden har jag börjat fundera över roten till all min ilska. Varför går jag runt och irriterar mig på allt och alla i min omgivning? All denna aggression som bubblar i mig måste ju ha ett ursprung, man kan ju inte gå och vara så här genomcynisk och bitter utan nån anledning? Och det är man inte! Faktum är att detta tillstånd är genetiskt. Det fick jag iallafall bekräftat i helgen. Min kära far och jag lider av samma irritationssyndrom. Det var rätt komiskt att få uppleva, samtidigt som det ingav en slags trygghet. Om någon frågar varför jag blir så arg så fort så har jag något att skylla på. Det ligger i släkten!

För övrigt blev jag jävligt irriterad på en östermalmspappa som lät sin skitunge kladda på ömtåliga museiföremål. Det var inte så att ungen var stökig och vildsint av sig och sprang runt och tog på allting utan att farsan brydde sig. Nej nej, det här barnet kan inte ha varit mer än 7-8 månader. Det som irriterade mig var att pappan lyfte upp lillen så hon kunde känna på grejorna. Tänk om alla skulle göra så här, det skulle ju slitas ner något enormt. Kolla bara på Rom. Det är en tidsfråga innan allt förfaller. Åka bil i city när man har ett bra buss- och tunnelbanenät. Vad är det för moderatfasoner?!

För att inte sväva ut alltför mycket i min ilska vill jag bara ställa frågan som jag ställde mig själv till våra få läsare. Vad är roten till era aggressionskänslor?

Kommentarer
Postat av: cherry

Fick nyss höra att min pojkvän (elr ska man säj dendär idioten jag var tillsammans med allt för länge) sedan nästan två år tillbaka har varit otrogen mot mig flera gånger. Och han var myndig och de var inte jag så han trodde väl att han kan göra whatever på krogen för jag inte skulle få reda på det. Sedan en till sak som gjorde mig ännu mer förbannad var de att jag fick höra detta först nu då de hållit på i ca ett halvår. Och ingen har vågat eller velat vara budbäraren vilket får mig att se dum ut.



Men genom att skriva hit känns det riktigt jävla skönt faktist, som att jag ej behöver gråta eller beskylla mig själv för något utan jag blir mer förbannad samtidigt som jag nästan tycker synd om idioten som redan har dåligt rykte.



Tack för er "agroblogg" den är helt underbar ;) lättar att veta att jag inte är den enda som blir irriterad av mycket och litet!

2010-11-27 @ 06:02:36
URL: http://parati.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0