barnvagnsmaffian

jag blev utsatt för ett mer eller mindre avsiktligt försök att bli nedknuffad på spåret idag när jag väntade på tåget. det var en barnvagn såklart, vars chaufför inte ens brydde sig om att vrida på nacken för att se om jag ramlade eller inte. det liksom räcker nu. jag är trött på barnvagnsmaffian. dom som kommer gående på trottoaren, två och två eller tre och tre, med varsin barnvagn framför sig och tar upp all plats. dom som vägrar veja en millimeter när man kommer mötande vilket resulterar i att man snabbt tvingas kasta sig ut i trafiken på gatan i hopp om att inte bli påkörd av en bil. oddsen att bli nermejad av en barnvagn verkar större. dom som tränger sig på överfulla bussar med sina vagnar istället för att vänta fyra minuter till nästa buss som med all sannolikhet inte är lika full av folk. dom som parkerar sina vagnar på din fot och när du försiktigt säger "ursäkta" tittar de dig rakt i ögonen, suckar lite och motvilligt flyttar sin vagn några centimeter så att du återfår känseln i tårna. dom som verkar tro att de har någon sorts företräde bara för att de släpar omkring på en skrikande, snorig unge. det har ni inte. 


Kommentarer
Postat av: C

Äntligen, upprättelse!

2009-05-10 @ 11:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0