Biofasoner

Jag älskar film! Jag älskar biomörker och knaprandet av popcorn, storslagenheten som bioduken och ljudet ger. Diskussionerna om filmernas budskap och kvalitet. Jag älskar film!

Jag hatar biobesökare! Jag hatar människor som inte kan sitta still och som sparkar på ens stolsrygg stup i kvarten. Människor som svarar i telefonen när den ringer under den mest spännande scenen. Men mest av allt männsikor som inte uppskattar eller förstår film överhuvudtaget. Som under filmens gång måste fråga och diskutera med sin vän om varför Jokern i Batman har en sån slarvig ansiktsmålning. Varför går man på bio om man ändå inte förstår mer än vad Lilla spöker Laban ger? Snälla biobesökare, jag vill ge er ett tips. Varannan ondag har vi knattebio, film för de allra minsta (hjärnorna).



Kommentarer
Postat av: Jezzizzle

Sen ska vi inte tala om de som tror att THX är en liten analog signal som man måste förstärka med 700 watt för att fylla salen och har på något vis lyckats göra ljudet så obehagligt högt att man tror att den där ungen i "låt den rätta komma in" är en jetmotor!!! Tack för mig!! Från en cyniker till en annan. Fight the power! (Jag menar det bildligt)

2009-05-16 @ 00:03:49
Postat av: Catalina

SCREEEEEEEEEEEENING!!!!:D

2009-06-05 @ 15:30:33
URL: http://www.catalinacat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0